پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251300
کاهش تورم نقطه اي از ۶ ماه پيش آغاز شده است
تاریخ انتشار : 1401/01/06 08:17:13
نمایش : 988
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت : در ۶ ماه گذشته شاهد کاهش نرخ تورم در کشور بوديم ولي تا حد ايده آل خيلي فاصله داريم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيد احسان خاندوزي وزير اقتصاد و دارايي در گفتگو با راديو اقتصاد از ثبات اقتصادي و کنترل تورم در بازار خبر داد و گفت : در ماههاي گذشته مجموع سياست هاي پولي و مالي که باعث افزايش نرخ اورم ميشد را کنترل کرده و همين امر موجب کاهش درصدي از نرخ تورم شد.

وي همچنان گفت: کاهش پنج درصدي نرخ ماليات در سال ۱۴۰۱ نيز نشانه وقوف دولت بر اهميت توليد است.

وي اظهار داشت: وزارت اقتصاد به جد به تسهيل مسير پيش روي توليد کنندگان براي پرداختن به رسالتي که در راستاي توسعه کشور بر عهده گرفته اند، نه به عنوان يک انتخاب، بلکه ضرورت، باور دارد.

سيد احسان خاندوزي افزود: در قرن جديد با توجه به شعار امسال به سمت اقتصاد دانش بنيان و اشتغال زايي پيش خواهيم رفت.

او گفت : از سه روزپيش ۵ درصد نرخ ماليات بر عملکرد شرکتهاي توليد کننده کاهش پيدا کرده است و محاسبات با ۵ درصد لحاظ خواهد شد تا فضا براي تنفس و مشوق هايي بيشتر براي توليد کنندگان باشد و به تبع آن موانع کمتر و شکايت ها هم کمتر بشود .

وزير اقتصاد و دارايي افزود : در خصوص شفافيت سازي، نسل جديد نسلي است که با اين ادبيات اجين شده است بعضي اوقات هزينه ها را خواهند پرداخت و با شفاف سازي بيشتر به آينده اميدوارتر هستيم .

او همچنين افزود: در اسفند ماه گذشته دفتر بازرسي نهاد رياست جمهوري از تمام وزاري اقتصادي خواسته تا شرکت ها را شفاف کنند از جمله رفاه، نفت و گاز و اين وظيفه به وزارت اقتصاد محول شده است .

سيد احسان خاندوزي وزير اقتصاد و دارايي اضافه کرد : موضوع مهم ديروز جلسه دولت خريد تضميني گندم براي کشاورزان بوده است ولو اينکه بارمالي براي دولت داشته باشد.

سيد احسان خاندوزي وزير اقتصاد و دارايي در پايان در خصوص بهرمندي از ظرفيت دانش بنيان خاطر نشان کرد : وزارت اقتصاد بسياري از کارهاي اجرايي در گمرک ، ماليات ، بيمه و حتي بانکي را به شرکت هاي دانش بنيان محول خواهد کرد و دولت به دنبال قوي تر کردن شرکت هاي دانش بنيان است تا جوانان متخصص و به عنوان نهال هاي جوان به درختان قوي و تنومند تبديل شوند .

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html